Karma Blues

Karma Blues

Karma en ego
Het grootste deel van het meeste menselijk denken is onvrijwillig, automatische en repetitief.
Het is niet meer dan een soort mentale staat en vervult geen echt doel.

Strikt genomen, kies je niet om na te denken;
Denken overkomt je dus.
De uitspraak “Ik denk dat” impliceert wil.
Het houdt in dat je moedwillig ervoor hebt gekozen om na te denken wat je denkt (of dat je denkt in de eerste plaats).
Voor de meeste mensen is dit nog niet het geval. “Ik denk” is net zo vals als een verklaring “Ik verteer” of “Ik laat mijn bloed circuleren.” Spijsvertering gebeurt, circulatie gebeurt, denken gebeurt.

De stem in je hoofd kan een eigen leven leiden.
De meeste mensen nemen genade van die stem; ze worden bezeten door hun eigen denken en zijn repetitief bezig en onbewust van de inhoud.
Deze circulaire, repetitieve, onophoudelijke denken wordt geconditioneerd door het verleden, en het houdt je gevangen in het verleden.
Het is alsof je doorgaat met het verleden en herbeleeft deze over en weer.
Heeft u zich ooit afgevraagd waarom steeds dezelfde problemen jou in het leven uitdagen ?
Je onbewuste geest creëert deze uitdagingen opnieuw, zonder dat je het weet.

De Oosterse-term voor deze herhalende cyclus is karma.
Je voortdurend in je leven ervaringen meemaken die overeenkomen met je denken.
Wat je oogst, zul je zaaien. Wat je denkt, zult je aan trekken.
Als de inhoud van je gedachten zijn opgesloten in gebeurtenissen uit het verleden, ben je voorbestemd dat deze zich herhalen.
Dit is karma. En het gaat in beide richtingen.

We hebben gehoord van goede karma en slecht karma.
Slecht karma is de ervaringen die we hebben, als gevolg van de obsessie die onze geest aangetrokken met alle slechte dingen die in het verleden met ons zijn gebeurd.
Slecht karma produceert niet alleen ervaringen die ongewenst zijn, is het ook een leven in het verleden, niet het heden.

Goede karma, daarentegen, komt van het leven in het huidige moment. Wanneer we onze geest bevrijden van de gedachten die het verleden steeds negatieve herkauwen,
We zijn dus vrij om onze geest deel te laten nemen in deze originele en creatieve manier denken.
We zijn allemaal vrij om spontaan en fun-loving te zijn.
We zijn vrij om ons leven met een gevoel van nieuwsgierigheid, ontdekking en avontuur aan te vullen.
Je kiest dus zelf om opgesloten te worden in een cyclus van negativiteit, of je kist ervoor om een leven te leiden van frisheid, proactiviteit en gezonde zelfexpressie.

Als je ervoor kiest te leven in het verleden, dan blijf je gevangen in de cyclus van een slecht karma.
Het is net op de manier waarop het denken beslist wat met je gebeurt, een slechte karma je overkomt.
Het is een onvrijwillige hachelijke situatie. Het is een voorwaarde dat je niet bewust kiezen.

De oplossing is om te beginnen met het kiezen wat je voor jezelf wil.
In plaats van een slachtoffer van je eigen denken te zijn , heb je de keuze om er actief iets aan te doen.

* Kies meer voor jezelf aanwezig te zijn en in het deden te leven.
* Kies meer bewust welke gedachten er circuleren in je geest.
* Kies ervoor om jezelf zo origineel en creatief mogelijk te laten denken.
* Kies ervoor om in je hoofd een interessante en avontuurlijke plaats te maken.
* Kies voor goede karma , dit met behulp van uw gedachten, door positief en productief te denken en oplossingen te zoeken.

Voeding beïnvloed niet alleen maar onze fysieke gezondheid, maar ook onze geestelijke gezondheid.
Om heer en meester te zijn over je eigen gedachten, dien je dus ook op te letten in en met welke levensstijl je jezelf wil voorzien.

Wat we eten en drinken heeft een directe invloed op de structuur van de hersenen die op zijn beurt de functie beïnvloedt die de hersenen uitvoeren.
Dit omvat zowel de synthese en werking van neurotransmitters en de aanwezigheid of afwezigheid van ontstekingen in het lichaam.
De meeste psychiaters vergeten de rol van voeding in de geestelijke gezondheidszorg.
Medicatie alleen zal dus niet helpen tegenover een waardeloze dieet.
Het is gewoon onredelijk om te denken dat je een optimale psychologische en emotionele gezondheid kan hebben zonder dat je de onderliggende biologie aanpakt.
Hieronder enkele zeer belangrijke voedingsstoffen die niet mogen ontbreken in uw dagelijkse de geestelijke gezondheidszorg en zult u betere resultaten krijgen omdat deze op de fysieke gezondheid is gericht.
1) Zink
2) Omega 3
3) Vitamin D.
4) Iodine
5) Magnesium
6) Selenium
7) Ijzer

Serotonine, dopamine, en nor-epinepherine zijn de drie neurotransmitters die betrekking hebben op de geestelijke gezondheid.
De bouwstenen voor deze jongens zijn aminozuren afgeleid van eiwit; dit is een voedingsstof die de meesten van ons gemakkelijk en in voldoende hoeveelheden binnen krijgen (behalve voor daklozen mensen, oudjes en mensen met een verslaving,..)
Vitaminen en mineralen zijn essentieel in de synthese en werking van de neurotransmitters.
Voor een stabiele productie van neurotransmitters en functie, moeten we optimale hoeveelheden voedingsstoffen dagelijks innemen.
Het ontbreken van een dergelijk dieet leidt en verergert stemmingsstoornissen zoals depressie.

Een goede maaltijdsverhouding ligt aan de basis van positieve en creatieve ideeën die je verder zullen brengen in het leven.
Daarom besteed ik zoveel belang aan de invalshoek die Ayurveda hierin kan geven.
Om wat meer inzicht te geven in de vergeten aspecten van het leven en je bepaling daarin , het volgende filmpje , luister naar deze mooie vertelstem van Earl Nightingale.

Voor meer informatie omtrent Enzymen refereer ik naar de volgende pagina.
http://www.egogenesis.be/wat-zijn-enzymen/